Сейчас активно обсуждаем вопрос паттернов или даже больше АНТИ-паттернов использования #bdd подхода в разработке и автоматизации тестирования. Есть целая куча различных факторов, когда этот подход не сработает или будет работать неправильно. Хотелось бы услышать ваши паттерны или анти-паттерны которые вы использовали при внедрении #bdd на реальных проектах?
Далее пару интересных ссылок и материалов по этому поводу:
- Cucumber Anti-Patterns
- Serenity BDD and the Screenplay Pattern: Designing SOLID Actors - DZone
- BDD - Specifications by Example
- The Best Anti-Patterns for BDD | Cucumber Blog
- Cucumber for BDD - Using Anti Patterns | Cucumber Blog
- The beginner's guide to BDD (behaviour-driven development)
- BDD with JS: Architecture, Tools & Patterns
- BDD Anti-patterns
- Behaviour-Driven Development Anti-Patterns
- Loading interface...
- Specification by Example
Если коротко выделить анти-паттерны, то получиться вот такой вот список:
- Bad collaboration
- When do you write feature files
- Business people create scenarios in isolation
- Devs or testers writing scenarios without talking to business people
- Too high level
- No living documentation
- When you read Gherkin and it is bad documentation
- Incidental details
- Hard to tell what you are testing
- Bad name on a scenario
- Not using the narrative section of a feature
- Beginners mistakes
- Lots of user interface details
- Describing actions using the personal pronoun I
- Documenting boring scenarios
- Keeping all scenarios forever
- No clear separation between Given/When/Then
- Multiple When
- Double edged sword
- Scenario outline
- Multiple Then in the same scenario
Вы использовали BDD?
- Да
- Нет
- Не знаю
0 участников
Какие результаты внедрения получили?
- Положительные, стало лучше чем было
- Негативные, все стало хуже
- Не знаю
0 участников
Будете ли вы применять bdd на будущих проектах?
- Да
- Нет
- Не знаю
0 участников
Какие ваши мысли по поводу использования #bdd на реальных проектах?